Razem się bawimy, razem się kształcimy
Nasze Wycieczki

Lubimy wędrować i poznawać ciekawe zakątki

Powiadają, że życie jest najlepszym z nauczycieli.

Dlatego właśnie staramy się tak często, jak to tylko możliwe jeździć z naszymi uczniami na wycieczki poza miasto.
Pokonywanie prawdziwych trudności, czasem związanych z niedomaganiem fizycznym, Czasem z tym, że świat wokół jest taki trudny i niezrozumiały, to dla naszych uczniów niepowtarzalna okazja do zdobywania niezależności i samodzielności. Każdy wyjazd to nie tylko relaks i odpoczynek, ale też niezwykła, jakże odmienna od codzienności lekcja.

Ale nie tylko oni się uczą. My uczymy się również. Uczymy się od nich prostoty spojrzenia na świat, umiejętności cieszenia z rzeczy najprostrzych, radości czerpanej z przebywania razem

Integracyjna wycieczka do Szczawnicy.

Wyjazd integracyjny dla młodzieży ze Szwecji oraz młodzieży z Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Krakowie odbył się w dniach 7 – 8 września 2014. Bazą noclegową było schronisko PTTK „Orlica” w Szczawnicy. W wycieczce udział wzięło 6 Szwedów oraz 7 uczniów z Gimnazjum nr 55 oraz Szkoły przysposabiającej do Pracy nr 10. Opiekę sprawowali: Andrzej Głuszek i Łukasz Józkowicz oraz Giovanni ze Szwecji. Wyjazd był całkowicie sfinansowany przez grupę ze Szwecji. Celem wycieczki była integracja międzynarodowego zespołu, ćwiczenie konwersacji w języku angielskim oraz poznanie środowiska geograficznego Pienin. Do Szczawnicy dojechaliśmy autobusem. Wieczorem odbyliśmy spacer w kierunku Przełomu Dunajca i granicy polsko-słowackiej, a po nim mieliśmy czas integracji przy ognisku. Następnego dnia po śniadaniu weszliśmy na Sokolicę i Czertezik, skąd zeszliśmy do Krościenka na autobus do Krakowa. Wyjazd należy ocenić jako bardzo udany. Dał on naszym uczniom możliwość przełamywania barier kulturowych i językowych.

przygot. A. Głuszek, K.Wal

Zwiedzamy Stolicę

W dniach 11 - 13 czerwca 2014 roku uczniowie z klas 3B i 3C wyjechali na wycieczkę do Warszawy. Po przyjeździe do stolicy i zakwaterowaniu, udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik, gdzie wzięliśmy udział w ciekawych i zróżnicowanych doświadczeniach, pozwalających lepiej zrozumieć otaczających nas świat. Po opuszczeniu gmachu centrum udaliśmy się w towarzystwie zaprzyjaźnionego przewodnika na Stare Miasto. Po krótkiej wizycie na dachu biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, wyruszyliśmy w stronę Placu Zamkowego, po drodze poznaliśmy historię Krakowskiego Przedmieścia oraz kilka tajemnic Pałacu Prezydenckiego. Zwiedzanie starówki wypełniło nam resztę dnia, zobaczyliśmy Kolumnę Zygmunta, Zamek Królewski, Barbakan, rynek ze strzegącą Warszawy syrenką oraz zabytkowe kamienice. Drugi dzień pobytu rozpoczęliśmy od wyprawy do Muzeum Wojska Polskiego, gdzie czekała na nas wystawa plenerowa z jedynym w Polsce egzemplarzem amerykańskiego czołgu "Sherman" oraz ekspozycja poświęcona tysiącletniej historii polskiego oręża. Po tej wizycie udaliśmy się do Ogrodu Saskiego, gdzie mięliśmy okazję zobaczyć uroczystą zmianę warty przed Grobem Nieznanego Żołnierza. Ten moment na pewno długo pozostanie w pamięci naszych wychowanków, którzy godnie reprezentowali naszą szkołę, dając przy tym przykład pozostałym uczniom z innych szkół zgromadzonym na Placu Piłsudskiego. Zwieńczeniem drugiego dnia pobytu w stolicy był wieczorny pokaz fontann, który przyniósł nam wyczekiwaną ulgę po wielu godzinach zwiedzania. W związku z wczesnym powrotem do Krakowa nie planowaliśmy już żadnych atrakcji na ostatni dzień. Nasz pobyt w Warszawie zakończyliśmy wspólnym zdjęciem na tle imponującego rozmiarami Pałacu Kultury. Była to nasza druga po Wrocławiu wycieczka do dużego miasta w Polsce i podobnie jak wtedy, przywieźliśmy z niej niezapomniane wspomnienia oraz zdobyliśmy cenne doświadczenie.

przygot. K. Steblik, K.Wal

Dzień Ziemi w Puszczy Dulowskiej

23 maja 2014 roku świętowaliśmy Dzień Ziemi. Uczciliśmy go całodzienną wycieczką do Puszczy Dulowskiej. Podróż rozpoczęliśmy pociągiem ze stacji Kraków Łobzów do Woli Filipowskiej, skąd przeszliśmy do leśniczówki Nadleśnictwa Krzeszowice. Po drodze mieliśmy możliwość obserwacji roślin, w tym kilku gatunków drzew w różnym stadium rozwoju. Pod leśniczówką uczestniczyliśmy w spotkaniu z leśniczym, który opowiedział nam o faunie i florze puszczy, a także o zasadach zachowania się w lesie. Uczniowie zadawali leśniczemu wiele pytań. Na koniec każdy otrzymał folder zawierający informacje o nadleśnictwie oraz firmową czapkę z daszkiem. Po odpoczynku rozpoczęliśmy drogę powrotną do Krakowa. Towarzyszyła nam piękna pogoda, dzięki czemu zrobiliśmy dużo zdjęć. Była to niepowtarzalna okazja, by mieć bezpośredni kontakt z przyrodą. Wróciliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni.

przygot. A.Głuszek, K.Wal

Wyjazd integracyjny na Stare Wierchy
w dniach 11 - 12 września 2013 odbył się wyjazd integracyjny dla młodzieży ze Szwecji oraz młodzieży z Gimnazjum nr 55 w Krakowie. Baza noclegową było schronisko PTTK na Starych Wierchach. W wycieczce udział wzięła czwórka młodych Szwedów oraz uczniowie Mikołaj Mildner, Rajmund Raźniak, Mirek Marek, Dariusz Setner i Robert Skowronek. Opiekę nad zespołem sprawowali: Andrzej Głuszek i Łukasz Józkowicz oraz Suune Kodu ze Szwecji. Wyjazd był całkowicie sfinansowany przez grupę ze Szwecji. Celem wycieczki była integracja międzynarodowego zespołu, ćwiczenie konwersacji w języku angielskim oraz poznanie środowiska geograficznego Gorców. Do Rabki dojechaliśmy pociągiem, następnie wyszliśmy szlakiem czerwonym na Maciejową, gdzie zjedliśmy obiad. Po południu dotarliśmy do schroniska PTTK na Starych Wierchach. Schronisko to stanowiło dla nas bazę noclegową. Wieczór upłynął pod znakiem integracyjnych zajęć i zadań wymagających posługiwania się językiem angielskim. Następnego dnia po śniadaniu zeszliśmy do Poręby Wielkiej - Koninek, skąd busem wróciliśmy do Krakowa. Wyjazd, mimo niesprzyjającej pogody, należy ocenić jako bardzo udany. Dał on naszym uczniommożliwość przełamywania barier kulturowych i językowych.

Zaduma w Oświęcimiu 2008/09 - Nawet najgłośniejsi z IIIA zamilkli W obozie w Oświęcimiu.

Uczymy się geografii w terenie 2008/09. -młodzież z klas IB i IC podziwiała krajobrazy oraz interesującą florę jednej z najpiękniejszych i niezwykłych podkrakowskich dolinek Doliny Mnikowskiej

Zwiedzamy Ojcowski Park Narodowy 2008/09- młodzież z zespołów edukacyjno - terapeutycznych B i C podziwiała krajobrazy Ojcowskiego Parku Narodowego.

W ramach Zielonej Szkoły Odpoczywamy w Krynicy

Zapraszamy do obejrzenia fotograficznych relacji z wycieczek.

Aby obejrzeć fotografie kliknij na miniaturkę w prawej kolumnie, lub odwiedź link podany w tekście.